czwartek, 22 grudnia 2016

Śledź z pomidorami i cebulką


Jako wielka fanka śledzi, chciałabym podzielić się z Wami moją ulubioną wersją. Takiego śledzia zawsze przygotowywała mi moja Babcia. Teraz, gdy jej nie ma, starałam się jak najlepiej odtworzyć smak, który zawsze będzie mi się kojarzył z domem.



SKŁADNIKI:
  • 6 filetów śledziowych
  • 3 duże cebule
  • pół słoika koncentraru pomidorowego
  • ok. 1/4 szklanki oleju rzepakowego
  • 2 łyżki wody
  • sól
  • pieprz
WYKONANIE:

  1. Śledzie moczymy przez 3-4h w wodzie. Odsączamy je ręcznikiem papierowym i kroimy w nieduże kawałki (jeśli wolicie większe, żaden problem :) ).
  2. Cebulę obieramy i kroimy w niedużą kostkę.
  3. Na patelnię wylewamy olej, gdy się rozgrzeje wrzucamy cebulę, którą odrobinę solimy.
  4. Cebulę dusimy pod przykryciem ok. 5 minut, co jakiś czas mieszając. Nie powinna być bardzo miękka, tylko raczej jędrna.
  5. Dodajemy koncentrat pomidorowy i 2 łyżki wody oraz dużo pieprzu. Dokładnie mieszamy i podsmażamy ok. 2 minuty.
  6. Na sam koniec wrzucamy śledzia, mieszamy, aby dokładnie pokryła go cebulka i wyłączamy patelnię.
  7. Śledzik najlepszy jest na drugi dzień, smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz