piątek, 5 sierpnia 2016

Makrela w bezglutenowej panierce i słoneczne warzywa


W kuchni polskiej makrela, to obok śledzia, najczęściej występująca ryba. Zazwyczaj zjadamy ją w formie wędzonej ryby przerobionej na pastę. Od niedawna w jednym ze sklepów pewnej niemieckiej sieci, można dostać filet z surowej makreli.
Po raz pierwszy grillowaną makrelę, zjadłam w Chorwacji. Nie wyglądała najlepiej, ale smakowała przepysznie! Nie wahałam się nawet sekundy przed zakupieniem w weekend filecików.
Postanowiłam je usmażyć w towarzystwie kolorowych warzyw i brązowego ryżu. Wyszło przepysznie! Już przymierzam się na inne wersje tej przepysznej ryby.



SKŁADNIKI:
  • 400 gram filetu z makreli
  • 4 łyżki mąki jaglanej
  • sól
  • pieprz
  • olej do smażenia
  • sok z cytryny
  • 2 ząbki czosnku
  • 1 żółta cukinia
  • 2 duże marchewki
  • pęczek dymki
  • 2 woreczki brązowego ryżu
  • 1 łyżka oleju kokosowego
  • suszony tymianek
WYKONANIE:
  1. Ryż gotujemy w osolonym wrzątku przez 30 minut.
  2. Filety z makreli marynujemy w soli, pieprzu i soku z cytryny oraz 1 ząbku czosnku.
  3. Marchew i cukinię kroimy cieniutko (ja użyłam do tego obieraczki), podsmażamy na oleju kokosowym z ząbkiem czosnku , tymiankiem, solą i pieprzem. Warzywa mają być jędrne, wiec podsmażanie nie powinno trwać dłużej niż 5 minut.
  4. Zabieramy się za smażenie makreli. Obtaczamy ją w mące jaglanej i smażymy na rozgrzanym oleju po 3 minuty na stronę.
  5. Podajemy z ryżem i warzywami, rybę można skropić dodatkowo cytryną. Posypujemy posiekaną dymką. Smacznego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz