wtorek, 19 lipca 2016

Bezglutenowe leniwe z sosem jagodowo-malinowym


Uwielbiam leniwe głównie za nazwę, która pasuje do mojej osobowości... Tak, jestem leniwa. Lubię wygodę i najchętniej robiłabym w życiu tylko to, co sprawia mi przyjemność. Niestety moje życie ograniczałoby się tylko do leżenia w łóżku i jedzenia, a to nie wróży zbyt dobrze ;)

Nie zmienia to faktu, że kluski/pierogi leniwe to jeden z moich ulubionych obiadów na lato. Bardzo kojarzy mi się z moją Mamą :)

Postanowiłam, więc zrobić dla siebie bezglutenową wersję i wyszło bardzo smacznie. Dla tych co nie lubią marnować czasu na brudzenie sobie rąk - przełamcie się raz, a będziecie robili leniwe co tydzień ! Wbrew pozorom, to nie jest pracochłonne danie, co sugeruje sama nazwa. Będzie Was to kosztowało góra 15 minut, a jak nie wierzycie... przekonajcie się sami.



 
SKŁADNIKI:
  • 550g tłustego twarogu
  • pół łyżeczki soli
  • 3 łyżki mąki jaglanej
  • łyżka oleju
  • 1 jajko
  • 2 łyżki mąki ryżowej lub ryżu brązowego
  • 2 łyżki mąki ziemniaczanej lub skrobi z tapioki
  • pół szklanki jagód
  • 1/4 szklanka malin
  • odrobina cukru do smaku
  • opcjonalnie: masło do podsmażenia
WYKONANIE:

  1. Do dużego garnka wlewamy wodę i wstawiamy, aby podczas zagniatania składników, zagotowała się.
  2. Na blacie lub stolnicy wysypujemy mąki i mieszamy je ze sobą, układając z nich kopiec z dość dużą dziurą w środku.
  3. Do miski wrzucamy jajko, sól, olej oraz twaróg. Rozgniatamy widelcem do połączenia składników.
  4. Twaróg wykładamy na blat wysypany kopczykiem z mąki i zagniatamy ciasto.
  5. Gdy masa będzie jednolita, ciasto dzielimy na 3 kulki i postępujemy tak jak w przypadku kopytek: wałkujemy dłonią tak aby powstał długi wałek i oddzielamy nożem kluseczki.
  6. Podzielone kluski wrzucamy na gotującą się wodę i gotujemy do momentu wypłynięcia każdej z klusek na wierzch.
  7. Sos to zmiksowane w blenderze maliny przetarte przez sitko, wymieszane ze zblendowanymi jagodami z cukrem. Nic prostszego ;)  
  8. Najbardziej lubię kluski leniwe podsmażone na maśle i polane owocowym sosem lub waniliowym serkiem homogenizowanym.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz